Home office, budoucnost nebo minulost? – Conectart

Home office, budoucnost nebo minulost?

22. 3. 2017

Jedním z nejžádanějších pracovních benefitů se v posledních letech bezesporu stává možnost práce z domova, tzv. home office. Především mezi mladšími lidmi se možnost pracovat z domova stává dokonce rozhodujícím faktorem pro přijetí konkrétní pracovní pozice. Dlouhodobě se tato alternativa jeví jako efektivní varianta klasického modelu, kdy zaměstnanec dojíždí do zaměstnání. Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR ovšem připravilo novelu zákoníku práce, která má od 1. 7. 2017 podstatně změnit mimo jiné i pravidla flexibilního zaměstnávání. Navrhovaná novelizace však zaměstnavatelům svazuje ruce. Je možné, že se práce z domova stane v ČR opět spíše výjimkou?

Co by pro zaměstnavatele poskytující home office z novely vyplývalo? Především vyšší administrativní zátěž. Pokud se nebude jednat pouze o výjimečnou práci mimo pracoviště, musí být tato práce vždy ošetřena písemnou dohodou. Navrhovaná úprava se navíc vztahuje na jakoukoliv činnost, kterou zaměstnanec vykonává mimo pracoviště zaměstnavatele. V souladu s návrhem tak například recepční, která každý den odnáší zásilky na poštu, bude muset mít dodatek ke stávající smlouvě nebo DPP či DPČ podepsanou pouze na tuto konkrétní činnost. Zaměstnavatelé by měli mít nově i povinnost hradit náklady, které zaměstnanci vznikají při výkonu práce mimo pracoviště zaměstnavatele. To by pro zaměstnavatele znamenalo navýšení finančních nákladů. Současně není zřejmé, jak by měl zaměstnanec tyto náklady dokazovat, především v případě služeb souvisejících s užíváním bytu či domu (elektřina, topení, vodné a stočné apod.), nehledě na fakt, že v momentě výkonu práce může být domácnost sdílena s třetí osobou – rodinným příslušníkem apod.

„Naše společnost, která se zabývá Business Process Outsourcingem (BPO), už z podstaty vlastní činnosti hojně využívá pro své zaměstnance možností home officu. Připravovaná novelizace zákoníku práce by na nás neměla mít teoreticky zásadní negativní dopad, protože v našich smlouvách už tuto problematiku ošetřenou máme. Home office vnímáme jako skvělou příležitost pro všechny potenciální pracovníky, kteří nemohou, nebo nechtějí trávit mnoho času dojížděním do a z práce. Je to příležitost pro všechny, kteří mají chuť pracovat, ale nemohou, protože jim to neumožnuje zdravotní stav či rodinné nebo jiné závazky. Věříme, že navrhovaná novela zákoníku práce situaci kolem práce z domova nezkomplikuje do té míry, že bude v praxi nepoužitelná.,“ říká Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart.

Fakt, že je pro společnosti tento způsob výkonu práce zajímavý a efektivní, potvrzuje i množství technologií, které lze jednoduše propojit s firemním systémem. Například společnost Conectart, jako první call centrum v České republice, přistoupila k technologii WebRTC. Tato technologie umožňuje komunikaci v reálném čase mezi webovým prohlížečem a serverem zaměstnavatele. Zaměstnanci tak stačí k výkonu práce pouze PC a připojení k internetu.

Uložit v pdf

Kontakt pro média:

Barbora Tillová
Manažer komunikace
+420 728 185 630
 barbora.tillova@conectart.cz

 
 

Transforms How You Spend Time

Díky dlouholetým zkušenostem se službami v oblasti BPO a s multikanálovou komunikací dokážeme skloubit tradiční i moderní způsoby komunikace tak, abychom našim zákazníkům vždy poskytli profesionální služby externího kontaktního centra.

Patří sem převážně procesy v oblasti: